ZUPA Z PIECZONEGO BROKUŁU, BIAŁEJ FASOLI I KOPERKU

By Joanna Genderka - 11:49



Obiecuję Wam, że po spróbowaniu pieczonego brokułu na ten gotowany czy smażony będziecie patrzeć mniej łaskawszym okiem. Dlaczego? Obróbka termiczna w wysokiej temperaturze w piekarniku daje temu ładnemu, acz mało wyrazistemu warzywu orzechowy, głębszy, zupełnie inny aromat.  
Pieczony brokuł jest zdecydowanie jedną z lepszych rzeczy, jakie przywiozłam ze sobą z Norwegii. W restauracji hotelu, w którym pracowałam w wakacje często był głównym składnikiem przystawki. Dodatkowo cała załoga regularnie piekła go sobie na obiad. Po powrocie do domu upiekłam brokuł swojej rodzinie i tak, piekłam go już codziennie, przez cały wrzesień, nie mogąc nasycić brokułowego apetytu wszystkich domowników.
Dziś proponuję Wam zupę z dodatkiem tego boskiego warzywa. Sycącą, aromatyczną, jesienną. I uważajcie - pieczony brokuł naprawdę uzależnia!


Składniki:
  • 1 brokuł, podzielony na różyczki
  • 3 ząbki czosnku
  • 1,5 łyżki oliwy
  • 2 cebule szalotki, posiekane w kostkę
  • 1 łyżka świeżego koperku
  • 4 szklanki bulionu warzywnego
  • 1 puszka białej fasoli
  • sól, pieprz
  • do podania : koperek, podprażony sezam, oliwa
Wykonanie:
  1. Piekarnik nagrzać do 220 stopni. Brokuła obtoczyć w łyżce oliwy i razem z czosnkiem umieścić na blasze. Posolić i piec 20-30 minut, aż brokuł będzie miękki i porządnie przyrumieniony.
  2.  W garnku rozgrzać łyżkę oliwy, podsmażyć na niej cebulę. Po minucie dodać koperek, fasolę. Całość zalać bulionem. Dodać pieczony brokuł i czosnek (wyciągnięty z łupin).
  3. Gotować 30 minut na małym ogniu. Po tym czasie zupę zblendować, doprawić solą i pieprzem.
  4. Podawać z podprażonym sezamem, dodatkowym koperkiem i oliwą.
Smacznego!

  • udostępnij:

może ci się spodobać

3 komentarze

  1. Moje smaki! ;)
    Zapraszam do siebie - www.jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie to wygląda :-)
    Zapraszam do mnie! :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupy z brokułem są idealne
    Zapraszam do mnie ;) http://karprzy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń