wtorek, 27 listopada 2012

PIERNIK Z SUSZONYMI ŚLIWKAMI



Stwierdziłam, że sezon świątecznych wypieków najlepiej będzie zacząć po prostu piernikiem. Jest bardzo aromatyczny, strukturą przypomina bardziej nasze polskie pierniki niż mokre, brytyjskie, pieczone na melasie.


Składniki  (na keksówkę o wymiarach 25x12 ):
  • 120 g miodu
  • 50 g masła
  • 2 łyżeczki imbiru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • po 1/2 łyżeczki zmielonych goździków, kardamonu, ziela angielskiego, gałki muszkatołowej (zastąpiłam gotową przyprawą korzenną)
  • 3 jajka
  • 100 g cukru pudru
  • 2 płaskie łyżeczki sody
  • 300 g mąki
  • 1/4 szklanki mleka
  • 200 g suszonych śliwek (warto je wcześniej namoczyć przez 1 h w rumie lub ulubionym likierze)
polewa:
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki masła
do ozdoby:
  • płatki migdałowe
Wykonanie:
1. Włożyć do rondelka miód, masło i przyprawy. Podgrzewać, aż masło i miód się roztopią, wymieszać. Zdjąć z ognia.
2. Jajka ubić z cukrem pudrem na puszystą masę.
3. Do korzennej masy dodać sodę, wymieszać i wlać ją do jajek. Wymieszać mikserem na najniższych obrotach.
4. Dodać połowę mąki, krótko wymieszać. Wlać mleko i wsypać resztę mąki, wymieszać.
5. Śliwki pokroić, obtoczyć odrobinę w mące i dodać do ciasta, wymieszać łyżką.
6. Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach 25x12 cm wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej masłem i posypanej mąką. Piekłam w temperaturze 180 stopni C na funkcji góra-dół na najniższym poziomie piekarnika przez 60 minut. Po wyjęciu z piekarnika odstawić do ostygnięcia.
7. Czekoladę razem z masłem roztopić na parze, wymieszać. Polać nią wierzch ciasta i posypać płatkami migdałowymi.
Smacznego!

( przepis pochodzi z bloga Mała Cukierenka)

4 komentarze:

  1. Aż u mnie zapachniało świętami...Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurcze, idealny! i idealnie uwieńczony tymi migdałami!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda wspaniale, bardzo apetycznie,
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się tutaj spodobało, nie bywałam wcześniej na Twoim blogu, a tu bardzo czarownie i pachnąco- super ściereczka/ obrusik- urzekła mnie prawie tak bardzo jak ten piernik :D

    OdpowiedzUsuń