RISOTTO PO HISZPAŃSKU

By Joanna Genderka - 11:13


Pogoda jest fatalna. Od kilku dni nieprzerwanie silnie wieje, momentami również leje . Już w sumie zapomniałam o błęktinym niebie, cumulusach i hiszpańskim słońcu, które chyba za nadto rozpieszczało mnie przez ostatnie tygodnie, bo teraz nijak nie mogę się przyzwyczaić do tego, że jest szaro i ponuro. 
Jednak wielkim plusem tego niżu jest to, że mogłam bezkarnie przesiedzieć cały weekend w domu. Z filmami, ulubionymi serialami, książką, z imbryczkiem zielonej herbaty, pod kocem. Ostatnie wolne dni spędziłam na zwiedzaniu Bilbao i Valladolid i miło było teraz dla odmiany nie ruszać sie z miejsca.
I choć obiecałam sobie, że świątecznych hitów zacznę słuchać dopiero w grudniu, nie wytrzymałam i puściłam bożonarodzeniową składankę ukochanego Sinatry (jedną z moich ulubionych piosenek znajdziecie na dole, po prawej stronie). Zaczęłam już myśleć o Świętach. O tym, co upiekę, jak ozdobię dom i blog, co sprezentuję najbliższym i o co sama poproszę w liście do Gwiazdora :-). 

Na obiad zdecydowanie potrzebowałam czegoś rozgrzewającego, swojskiego i tak powstało risotto po hiszpańsku. Nie lubię surowej papryki, jednak ta pieczona bardzo przypadła mi do gustu (w zeszłym roku użyłam jej przyrządzając ensaladę con pimientos). Dodatek sera koziego sprawia, że risotto jest cudownie kremowe. Całe danie jest na tyle pyszne, że dzisiaj przyrządzę je znowu. 

Składniki (1 porcja):
  • 2 łyzki oliwy
  • 1 cebula szalotka, pokrojona w pióra, szczypior do posypania
  • duża szczypta cukru trzcinowego
  • 1 ząbek czosnku, przeciśnięty przez praskę
  • 1/2 cukinii, pokrojonej w kostkę
  • 1/2 pieczonej papryki*
  • 100 g ryżu arborio lub innego ryżu do risotto
  • 1 i 1/2 szklanki bulionu drobiowego lub warzywnego
  • 1/2 łyżeczki wędzonej ostrej papryki la chinata (można zastąpić zwykłą ostra papryką)
  • 1/3 łyżeczki kuminu
  • sól, pieprz
  • kozi ser do posypania
Wykonanie:
  1. Na suchej patelni umieścić czosnek i cebulę, podgrzać, posypać cukrem trzcinowym i smażyć ok. 2 minuty. Dodać cukinię, kumin, paprykę la chinata i smażyć przez minutę. Dodać pieczoną paprykę i ryż. Gdy cały ryż pokryje się oliwą,  dolewać stopniowo bulion, w miarę, jak będzie wchłaniany przez potrawę. 
  2. Całość gotować na małym ogniu. Risotto jest gotowe po ok. 15 minutach, gdy ryż jest delikatnie miękki, a w środku al dente. 
  3. Gotową potrawę posypać szczypiorem i kozim serem, wymieszać. Podawać gorące.
*Jeżeli nie możecie dostać gotowej pieczonej papryki, można przygotować ja samemu. Wystarczy piec paprykę przez ok. 40 min. w 190 stopniach do czasu, aż skórka ściemnieje i zacznie odchodzić od warzywa. Możecie ją  również przyrządzić w mikrofalówce nastawionej na funkcję grillowania.

Smacznego!






  • udostępnij:

może ci się spodobać

1 komentarze