BARDZO CHRUPIĄCE CIASTKA OWSIANE ZE SŁONECZNIKIEM

By Joanna Genderka - 08:34

Te niepozorne, szare maleństwa podbiły ostatnio serca wszystkich domowników. Uwielbiam wszelkie owsiane słodycze, ale pokornie muszę przyznać, że  i tak nie spodziewałam się czegoś tak znakomitego. Mają bardzo chrupiący wierzch i ciągnący, karmelowy środek, nadziany pestkami słonecznika. Smak ciekawie podkręcają mielone goździki.
Świetnie smakują posmarowane masłem orzechowym i sklejone jak markizy.

Składniki (ok. 30 sztuk):
  • 200 g miękkiego masła
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 1 jajo
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1 szklanka mąki owsianej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2,5 szklanki płatków owsianych, dowolny rodzaj
  • 1/2 szklanki pestek słonecznika
  • szczypta soli
Wykonanie:
  1. Masło wymieszać z cukrem, dodać jajko i wymieszać ponownie. Wsypać resztę składników i jeszcze raz wymieszać całość do połączenia.
  2. Formować z ciasta kulki wielkości orzecha włoskiego (ciasto może się trochę kleić), układać je na blaszce w dużych odstępach lekko spłaszczając.
  3. Piec w 180 stopniach ok. 15 minut, do lekkiego zezłocenia. Ciastka będą bardzo miękkie, ale stwardnieją podczas stygnięcia.
Smacznego!




  • udostępnij:

może ci się spodobać

5 komentarze

  1. Uwielbiam ciasteczka owsiane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. już na sam widok tych ciasteczek chciałam sięgnąć po jedno, a opis sprawił, że jeszcze bardziej zaczęłam ich pragnąć - ta wizja dwóch ciasteczek sklejonych masłem orzechowym :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasteczka :D właśnie jem ;p
    zrobiła mi żonka właśnie takie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a czym można zastąpić mąkę oswianą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdą inną, np. orkiszową lub pszenną pełnoziarnistą.

      Usuń