SOCZEWICA W SOSIE POMIDOROWYM Z ANCHOIS I KUMINEM

By Joanna Genderka - 11:17


W Hiszpanii soczewica i cieciorka są o wiele popularniejsze niż w Polsce, więc dobrze trafiłam. Próbując wczuć się w iberyjski klimat, ugotowałam wielki gar soczewicy i od kilku dni w porze obiadowej staram się coś z niej upichcić. Na początku padło na soczewicowe burgery z tuńczykiem - były przepyszne, ale na tyle niefotogeniczne, że nie wyciągnęłam nawet aparatu. Wczoraj za to poszperałam w szafkach i znalazłszy ukochane anchois i kumin, przyrządziłam tę potrawkę. Sycąca, ale nie ciężka, w sam raz do wciągnięcia przed pójściem na plażę.

Składniki:
  • pół cebuli, pokrojonej w pióra
  • oliwa z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 filety anchois, pokrojone na mniejsze kawałki
  • kilka oliwek
  • szklanka ugotowanej soczewicy
  • pół szklanki przecieru pomidorowego
  • pół łyżeczki kuminu
  • świeżo zmielony czarny pieprz
do podania:
  • świeży szpinak
  • oliwa z oliwek
Wykonanie:

  1. Na patelni umieścić czosnek pokrojony w plasterki i oliwę, rozgrzać. Wrzucić cebulę, anchois i smażyć do czasu, aż cebula się zeszkli.
  2. Całość zalać przecierem pomidorowym, dodać soczewicę i kumin, zagotować i gotować jeszcze 3 minuty, by smaki się przegryzły.
  3. Danie doprawić świezo zmielonym czarnym pieprzem i solą, jeśli trzeba. Podawać ze świeżym szpinakiem, skropionym oliwą z oliwek.
Smacznego!

  • udostępnij:

może ci się spodobać

1 komentarze