MAKARON Z KREMOWYM SOSEM Z AWOKADO i nowy nabytek

By Joanna Genderka - 09:32

Wlaściwości odżywczych awokado nie da się przecenić. Przez wielu dietetyków uważane jest za pożywienie doskonałe, tzw. "superfood".  Tłuszcze awokado są zdrowe dla serca – gdyż są to tłuszcze jednonienasycone oraz omega-3. Ponadto, jak na razie nie ma awokado genetycznie modyfikowanych, a Environmental Working Group  na swojej liście „czystej 15” (warzyw i owoców) zamieściła nie-organiczne awokado jako owoce, w których prawie nie wykrywa się pozostałości pestycydów.
 Ten owoc alfabetu (jest tak nazywany, ponieważ zawiera prawie wszystkie rodzaje witamin: A, C, E, K i witaminy z grupy B6) ma zbawienny wpływ również na serce, oczy i trawienie. Obniża ciśnienie i cukier we krwi, ma działanie przeciwzapalne, przeciwstarzeniowe.
Pomijając cenne wartości odżywcze, dla mnie awokado to po prostu przysmak. Jego bajecznie kremowa konsystencja daje duże pole do popisu. Może być bazą do słodkich i słonych kremów, zastepować masło lub wędlinę. Świetnie sprawdza się również jako dodatek do sałaty.
Ja przygotowałam z niego bardzo szybki i prosty sos. Takie "minimum skladników, maksimum smaku". 
Często w supermarketach dostępne są jedynie niedojrzałe awokado. By zmiekło, należy owinąć je w papier lub postawić obok bananów w temperaturze pokojowej i poczekać 2 - 3 dni. 
Oczywiście do dzisiejszego dania można dodać więcej dodatków i przypraw. Ja zdecydowałam się jedynie na pieprz, sól i pomidora, gdyż nie chciałam, by smak awokado był czymś zagłuszony i zależało mi na prostocie.

Składniki (na jedną porcję):
  • jedna porcja makaronu ugotowanego al dente (ok. 100 g)
  • 1/2 dojrzałego awokado
  • 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 średniej wielkości pomidor lub kilka suszonych pomidorów
  • ulubiony ser, starty
  • garść podprażonych migdałów
  • sól, pieprz
Wykonanie:
  1. Awokado, czosnek, sok z cytryny, oliwę zmiksować blenderem na gładką masę, doprawić solą i pieprzem. Pomidora pokroic w plasterki lub kostkę.
  2. Makaron wymieszać z sosem, pomidorami. Przed podaniem posypać serem i podprażonymi migdałami. Podawać lekko ciepłe.
Smacznego!


(inspiracja - blog Flourishing Foodie, niektóre informacje o awokado pochodzą ze strony Fakty dla Zdrowia)
_____________________________________________________________________________
A oto mój nowy nabytek, który za moment zapełni się świątecznymi łakociami. Jak na razie musi zadowolić się jedynie kaki, gruszkami i pomidorami, biedaczek!

  • udostępnij:

może ci się spodobać

0 komentarze