PIECZONE KASZTANY

By Joanna Genderka - 19:14


Pieczonych kasztanów miałam okazję spróbować kilka lat temu na jarmarku świątecznym w Berlinie i, szczerze mówiąc, nie urzekły mnie. Były twarde i bez smaku.
Na północnym wybrzeżu Hiszpanii kasztany można kupić w każdym warzywniaku i postanowiłam dać im drugą szansę. W słodko - słonej wersji zasmakowały mi bardzo  i z pewnością wkrótce ponownie je przyrządzę.

Składniki:
  • 200 g kasztanów (jadalnych oczywiście)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • pół łyżeczki soli gruboziarnistej
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • szczypta cynamonu (opcjonalnie)
  • papierowy  rożek do podania*
Wykonanie:
  1. Kasztany umyć i na każdym zrobić 2 nacięcia nożem (kształtem będzie to przypominać krzyż).
  2. Kasztany umieścić na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, polać oliwą, posypać cukrem, solą, cynamonem. Całość wymieszać rękoma tak, by każdy kasztan był pokryty oliwą.
  3. Blachę wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec 20-25 minut. Kasztany są gotowe, gdy popękają i przyrumienią się. Najłatwiej spróbować jednego, by wiedzieć, czy są wystarczająco miękkie.
  4. Gorące kasztany umieścić w rożku i podawać natychmiast.
Smacznego!

* Wykonanie rożka jest bardzo proste. Należy odrysować średniej wielkości talerz na papierze do pieczenia i wyciąć okrąg. Później zrolować papier tak, by powstał rożek, sklejając na zewnątrz taśmą klejącą lub klejem.

  • udostępnij:

może ci się spodobać

4 komentarze

  1. Mniam, pieczone kasztany po prostu uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mąż przyniusł kasztany i szukałam właśnie opisu jak je upiec:))dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też za nimi przepadam, ale sama nie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Różne rzeczy jadłam :) ale nigdy nie miałam do czynienia z jadalnymi kasztanami. Ciakwa jestem jak smakują, ale chyba szybko nie bedzie mi dane spróbwać:)

    OdpowiedzUsuń