SERNIK CZEKOLADOWO-KAWOWY

By Joanna Genderka - 20:39


Moja młodsza siostra poprzednią niedzielę zaczęła od tego sernika, a ściślej, jego trzech kawałków...
Przepis na to czekoladowe cudo z berlińskiej kawiarni Barcomi's Deli zauroczył mnie już jakiś czas temu na blogu White Plate. Zmodyfikowałam go nieco, amaretto zastąpiłam wiśniówką taty. 
Krótko i na temat, kolejna obowiązkowa pozycja dla wszystkich koneserów serników i czekolady.

Składniki (tortownica o średnicy 26 cm):
spód:
  • 90 g mielonych sucharów
  • 75 g zmielonych migdałów lub orzechów laskowych (wcześniej uprażonych)
  • 60 g miękkiego masła
  • 2 łyżeczki kakao
  • 75 g stopionej ciemnej czekolady
masa:
  • 200 ml śmietany (użyłam 18%)
  • 3 łyżki mocnego zaparzonego espresso
  • 3 łyżki Kakao
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 470 g ciemnej czekolady, drobno pokrojonej
  • 165 ml śmietany (użyłam 18%)
  • 80 ml amaretto (zastąpiłam wiśniówką)
  • 870 g sera Philadelphia (użyłam sera potrójnie zmielonego marki Piątnica)
  • 200 g cukru
  • 4 jajka
do polania wierzchu: dżem niskosłodzony z czarnych lub czerwonych porzeczek (cały słoik)
Wykonanie:
spód:
Wszystkie składniki zmiksować. Wylepić nimi spód tortownicy.
Wstawić blachę do piekarnika nagrzanego do 190 st i piec 9 minut.
Zmniejszyć temp. do 180 st C, wyjąć tortownicę i przygotować:



Wierzch:
200 g śmietany, espresso, kakao i sól umieścić w garnuszku i delikatnie podgrzać, aż wszystkie składniki się połączą.
Dodać do ciepłej masy czekoladę, resztę śmietany i amaretto. Wymieszać (ale już nie gotować!).
W mikserze zmiksować ser, cukier i jajka. Kiedy masa będzie gładka, dodawać stopniowo masę czekoladową i miksować do połączenia się składników.
Masę wlać na podpieczony spód i piec 60 minut.
Po upieczeniu wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i ostudzić w nim sernik.
Przed podaniem powinien odstać minimum 4 godziny.
Dżem porzeczkowy delikatnie podgrzać i polać nim wierzch. Odstawić do zastygnięcia.
Smacznego!

  • udostępnij:

może ci się spodobać

3 komentarze

  1. Ojej, z taką ilością czekolady musi być niesamowity. Przepis zapisuję, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, ten sernik wygląda obłędnie! *.*
    Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo wykwintnie. Takie wariacje na temat sernika są najsmaczniejsze. :)

    OdpowiedzUsuń