piątek, 22 czerwca 2012

BÓB ZASMAŻANY Z BOCZKIEM I KOPERKIEM

Kocham bób, mogę go jeść prosto z wody, bez niczego. Jego piękny, seledynowy kolor rozwesela każde danie, w którym się znajduje. Dzięki boczkowi i białku roślinnemu zawartemu w bobie, danie jest sycące- doskonale nada się na obiad (jak w moim przypadku). Spokojnie, nie jest to posiłek wysokokaloryczny, ale na pewno zdrowy. Nie dodajemy dodatkowego tłuszczu (korzystamy z boczku, którego na szczęście jest niewiele). Dodatkowo bób ( bogaty w białko), choć należy do roślin strączkowych, w porównaniu z innymi kalorii ma mało, bo 90 w 100 g (dla porównania soja- 444 kcal/100g).

Składniki:
(na 3 porcje)
  • 1 kg bobu
  • pęczek koperku
  • 5 ząbków czosnku, obranych, pokrojonych w plasterki
  • 150 g chudego boczku 
  • 100 g pestek słonecznika
Wykonanie:
1. Na suchej patelni upraż pestki słonecznika
2. Bób ugotuj w osolonej wodzie, odcedzamy, hartujemy w zimnej wodzie i osączamy. Możesz go obrać ze skórki, ja częściowo ja zostawiłam (błonnik!).
3. Na patelni podsmaż na złoto boczek razem z czosnkiem, dodaj posiekany koperek i bób. Podgrzej wszystko kilka minut w maślanowo-koperkowym sosie. Podaj posypane słonecznikiem, z kromką chleba.
Smacznego!

(inspiracja- 'Moje Gotowanie')

2 komentarze:

  1. Och uwielbiam bób! FAjne połączenie, do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poezja smaku :)

    OdpowiedzUsuń